[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Zaleca się na stosownych ulotkach i materiałach reklamowych nanosić wersję wydania (lub
datę wydania, obowiązywania). Pozwoli to na np. uniknięcie powoływania się potencjalnych
klientów na nieaktualne wersje materiałów.
Stwierdzono, \e archiwalne wersja materiałów reklamowych są archiwizowane.
Zaleca się przyjąć bardziej efektywny sposób powiązania pomiędzy zło\onymi ofertami a
przyjętymi do nich zamówieniami od klientów. Dotychczasowy sposób umo\liwia to, jest to
jednak stosunkowo czasochłonne, co nie ułatwi równie\ wyliczeń wskaznika skuteczności
procesu P1.
Zaleca się włączyć zapisy z notatek z wizyt u klientów (blusheet) do systemu badania
zadowolenia klenta. Często znajdują się tam zapisane -przekazane przez klientów- uwagi co
do ich postrzegania  ABC i wyrobów  ABC .
W przypadku wystawiania  Kart działań korygujących w wyniku przyjętej reklamacji, nale\y
zwrócić uwagę na zapisywanie nie tylko działań korekcyjnych (dotyczących usunięcia
skutków danej reklamacji) ale i działań zmierzających do zapobie\enia jej ponownego
wystąpienia w przyszłości (działania zapobiegawcze).
Pełne działanie korygujące = korekcja (usunięcie danej konkretnej niezgodności) + działanie
zapobiegawcze (coś, co zapobie\e wystąpieniu tego samego zdarzenia w przyszłości).
Auditorzy zbadali m.in.
-  Plan marketingowy na 2007  operacyjny: utrzymywane sÄ… zapisy z jego monitorowania 
zadania w programie Outlook
-  Rejestr ofert  z zapisami, np. wpis z 31.01.2006
- Oferty , np. nr 358 , 10A/07
- ofery przetargowe , np. z 27.11.2006
- przyjęte zamówienia, np. z 22.07.2006. Wszystkie zamówienia posiadają dowód na ich
weryfikację (pieczątki, podpisy osób upowa\nionych)
- notatkÄ™ z wizyty u klienta (blusheet)z 29.11.2007  AM
-  Rejestr zgłoszeń klienta z zapisami, np. z 01.09.2006
-  Rejestr reklamacji z zapisami, np. reklamacja z 06.06.2006
- ankiety badania zadowolenia klienta, np. z 29.08.2006
P3 ZarzÄ…dzanie zasobami ludzkimi
W zwiÄ…zku ze zmianÄ… schematu organizacyjnego trwajÄ… prace nad zmianÄ… Stanowiskowych
Kart Pracy.
Mimo tego, dotychczasowy sposób określania kompetencji nie przyniósł odpowiedzi na fakt,
jakie kompetencje stawia  ABC przed swoimi pracownikami  stwierdzono niezgodność nr
1/1/2007.
Nie było mo\liwości dostępu do  Harmonogramu szkoleń na 2007  stwierdzono
niezgodność nr 2/1/2007.
Z uwagi na okresowe wizyty spec. ds. bhp w firmie, nie było mo\liwości zweryfikowania
przeprowadzonych ocen ryzyka zawodowego i zapoznania z nimi poszczególnych
pracowników. Auditorzy wnoszą o zeryfikowanie tego faktu przez Pełnomocnika ds. Systemu
Zarządzania Jakością.
Strona 52 z 55
Copyrights © 2008 Robert Rakowiec
www.rakowiec.eu
Audyt wewnętrzny systemu zarządzania ISO 9001
Zaleca się zwrócić uwagę na utrzymywanie zapisów z realizacji szkoleń wewnętrznych -
mogą to być w najprostszej formie np. listy uczestników danego szkolenia wraz z poruszaną
tematykÄ…, datÄ… szkolenia i prowadzÄ…cym.
Zwrócić uwagę na przeprowadzenie w najbli\szym czasie szkolenia dla personelu pracującego
w warunkach specjalnych (IN11, IN12, IN13).
Ponadto nale\y uzupełnić w  Mapie dokumentacji (proces P3) braki formularzy:
 Stanowiskowa Karta Pracy oraz  Karta obiegowa przyjęcia pracownika
P4 Zarządzanie infrastrukturą, P5 Zarządzanie środowiskiem pracy
Auditorzy zbadali m.in.
-  KartÄ™ pracy autoklawu z 01.09.2006
-  Zeszyt zabiegów sanitarnych z zapisami dla nawa\ania, np. z 01.09.2006
-  Karta spalania odpadów z zapisami
-  Rejestr urządzeń z wyszczególnionymi urządzeniami. Na urządzeniach stwierdzono
odpowiednie oznaczenia, zgodne z rejestrem
-  Zeszyt przeglądów i remontów z wpisem z uruchomienia autoklawu
-  Zeszyt pomiarów temperatury lodówek przemysłowych z wpisami z pomiarów. Wpisy
prowadzone prawidłowo.
- Wykaz urządzeń pomiarowych z wyszczególnionymi urządzeniami. Określono zasady
nadzorowania
- Zwiadectwo wzorcowania dla termometru nr D2146/08
-  Zwiadectwo legalizacji dla wagi nr 113602, wa\ne do czerwca 2008
- "Karta Inspekcji" IN7F1 z 01.09.2006
W toku dyskusji z GT stwierdzono potrzebę zmiany IN10 w zakresie postępowania z
papierem i plastikiem (niekoniecznie papier musi być palony).
Ponadto uwidoczniła się potrzeba uproszczenia formularza "Karta Inspekcji" IN7F1 oraz
zmniejszenia częstotliwości (do cotygodniowych) inspekcji pułapek na gryzonie (z uwagi na
dotychczasową, okazjonalną historię ich wyłapywania).
W celu przypomnienia o konieczności zmiany ubioru (z czystego na  brudny ) przy wyjściu z
produkcji , zaleca się na podłodze nakleić linie z napisem przypominającym np.:  zakaz
wychodzenia za linię w ubraniu i obuwiu czystym albo  STOP! Zmień ubranie i obuwie !
Stwierdzono na Dziale Logistyki (pomimo potwierdzeń w  Zeszycie zabiegów sanitarnych )
nieczystą podłogę pod stanowiskiem komputerów - wystawiono niezgodność nr 3/1/2008.
P6 Zakupy
Auditorzy zbadali m.in.
-  Karty oceny dostawcy , np. nr 1/06
-  Listę zakwalifikowanych dostawców na 2007
-  Zamówienia wewnętrzne np. z 10.06.2006
-  Zamówienie do dostawcy z 02.09.2006  zawiera wyspecyfikowane wymagania
-  KartÄ™ kontroli dostawy z 01.09.2006 z decyzjÄ… kontrolujÄ…cego o dopuszczeniu do
produkcji zakupionego wyrobu
Wszystkie materiały i półprodukty są właściwie opisane.
W magazynku podręcznym stwierdzono materiały, które nale\y usunąć, np. zapasowe
świetlówki.
P9 Projektowanie, P8 Produkcja, P7 Wysyłka
Auditorzy zbadali m.in.
-  Plan projektowania dla wyrobu XYZ
-  Kartę technologiczną z 28.08.2006.  zwrócic uwagę na koniecznośc wpisywania w
nowych Kartach serii i daty wa\ności pobieranego półproduktu
-  Zeszyt dziennej produkcji
- wyroby na półkach w chłodni odpowiednio oznaczone
-  Rejestr nr serii produktów wysłanych do klienta z zapisami, np. z 03.09.2006
Strona 53 z 55
Copyrights © 2008 Robert Rakowiec
www.rakowiec.eu
Audyt wewnętrzny systemu zarządzania ISO 9001
W Kartach technologicznych zwrócić uwagę, aby jednoznacznie utrzymywać zapisy z
wykonania poszczególnych czynności i identyfikacji, kto je wykonał. Często zdarza się, \e
istnieje jeden podpis , domyślnie potwierdzający wykonanie kilku czynności przez jedną
osobę. W takim przypadku nale\y np. zapisać  poz.1-3 i podpis albo klamrą spinającą
odpowiednie punkty zaznaczyć, jakie punkty obejmuje dany podpis na Karcie.
Zaleca się w miejscu składowania wózków do wysyłki  w celu zapobie\enia odprysków na
ścianach przez obijające ścianę wózki  zało\yć listwę (deskę, blachę) dystansową na ścianę.
P10 Analiza i doskonalenie, PR5 Nadzór nad dokumentami i zapisami, PR7
Działania kor. i zap.
Auditorzy zbadali m.in.
-  Rejestry dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych  prowadzone prawidłowo
-  Listę posiadaczy dokumentów z wyszczególnionymi odbiorcami poszczególnych
egzemplarzy
-  Harmonogram auditów na 2007
- Kary działań korygujących z poprzedniego auditu certyfikującego. Działania zakończone.
 ABC jest przed przeglądem zarządzania i w związku z tym nie mo\na było zbadać tego
obszaru oraz kryteriów skuteczności procesów.
Wnioski odnośnie skuteczności ZSZ.:
Podsumowanie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl
  •